Transport kontenerów
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, rozszerzyliśmy naszą ofertę o transport kontenerów. Obok sprzedaży czy wynajmu tego rodzaju obiektów jest to jedna z najważniejszych usług, które świadczymy. Szerokie doświadczenie oraz dostępność do ciekawych rozwiązań sprawiają, że nasza oferta jest tak atrakcyjna.
Proponujemy:
- lądowy transport na obszarze całego kraju,
- przewóz kontenerów morskich w każdym kierunku geograficznym,
- spedycja ładunków ponadgabarytowych i ciężkich,
- kompleksową obsługę ładunków skonteneryzowanych w eksporcie i imporcie.
Ograniczenie maksymalnej wagi towaru dla kontenera:
- 20 ft wynosi 21 ton
- 40 ft / HC wynosi 22 tony
- 20 Reefer wynosi 21 ton
- 40 Reefer wynosi 22 tony
- 40 HC Reefer wynosi 21 ton
Wśród świadczonych przez nas usług znajduje się również spedycja ładunków pełnokontenerowych oraz drobnicowych z wykorzystaniem pojazdów plandekowych. W tym przypadku limit wagowy wynosi 24 tony.
Podane limity dotyczą wagi ładunku przeznaczonego do przewozu, wraz z opakowaniem. Należy mieć to na uwadze w szczególności przy pakowaniu towarów na palety, które podnoszą masę ładunku.
Mając na uwadze zaostrzone kontrole Inspekcji Transportu Drogowego (ITD), a co za tym idzie rygorystyczne egzekwowanie przez inspektorów przepisów ruchu drogowego, w szczególności co do nacisków na oś pojazdów przewożących towary, zastosowanie się do powyższych ograniczeń wagowych pozwoli pomyślnie przejść kontrolę i zrealizować w pełni usługę. Zignorowanie obowiązujących limitów wagowych wiąże się z wysokimi karami pieniężnymi i poważnymi sankcjami administracyjnymi, które nakładane są na przewoźników, spedytorów oraz jednostki odpowiedzialne za załadunek.
W przypadku ładunku ponadnormatywnego wykraczającego poza wskazane limity konieczne jest wykupienie właściwych zezwoleń, co wymaga ponoszenia dodatkowych wysokich kosztów, które zobligowany jest pokryć zleceniodawca. W związku z tym zalecamy rozważenie zastosowania się do obowiązujących ograniczeń wagowych na etapie przygotowywania kontraktów handlowych w zakresie importu i eksportu kontenerów z oraz do Polski.
Należy mieć na uwadze także normy i przepisy prawa w zakresie spedycji kontenerów na terenie innych państw, jeśli realizują Państwo usługę "door to door". Konieczne jest przeanalizowanie ograniczeń wagowych w kraju docelowego miejsca transportu morskiego, ponieważ limit mogą znacząco odbiegać o wskazań obowiązujących w Polsce i na terenie Unii Europejskiej.